TITIAN PERJALANAN

Lilypie Angel and Memorial tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday 26 April 2012

LAMENYE..


Ya Allah lamanya aku x update kat blog ni...tah la rasa malas sgt...makanya mood nak mecoretkan sesuatu kat blog ni agak menurun...dah masuk...tapi idea x datang lak...sebenarnya byk yang nak dicoretkan di sini..nantilah...rasanya kena g berjalan mana2 ni baru mood nya datang kot...hihihi....tapi aku baru je balik kg mnggu lepas...kebetulan cuti keputeraan Sultan perak 19hb...khamis tu...makanya ambik cuti jumaat..dapatlah 4 hari bersuka ria kat kampung...kebetulan aku memang nak balik jenguk mak ...coz lepas mak kuar hospital ritu...ni baru balik lak..dah dekat sebulan pun...

Aku balik sabtu pagi2...gerak...wah..hiway lengang..x byk kenderaan...seronok...santai je aku drive..sampai rmh dlm 11.30 dh mase mkn tengahari..trslah makan...pstu sudah semestinya tido merehatkan diri....petang bawa mak jenjalan...malam tu dah adik aku balik memancing...ambik ko 13 ekor ikan tenggiri diaorg dapat...makanya tugas aku adalah memasak untuk makan malam tu...

keesokkannya aku bersuka ria di Padang besar...memang niat kali ni balik nak ke sana...dah janji dgn cousin aku...hmm..puas kat sne...makanya terbang RM aku beramai2 kat sne...tapi xpe ...puas hati...

hari ke  3..paginya...biasalah aktiviti memasak la...pastu petang memamng niat nak makan mee udang...makanya..petang tu singgah rumah mak ndak pastu..petang trs ke sana..mak oii jauhnye...kat YAN nun...alamatnya smapi malamlah coz kedai tu buka 5 petang...oklah...tapi aku masih teringat2 lagi mee udang Pulau Sayak...insyalaah akan sampai lagi nanti aku ke sana...

hari ke 4..dah kentung kentang kat dapur...memasak dengan mak....mak buat kari ikan tenggiri...sudah semestinya buat bekalan untuk aku...dh kebetulan aku nak jumpa adik ...makanya tentulah ade juga kiriman untuk cucunya...semua dapat merasa tenggiri pak ndak & pak su pancing...

aku gerak dari rmh 11am...kul 2.30pm dh jmpa adik kat R&R Tapah...maka terjadilah sistem BUTTER,,tukaran barang...aku bawa ole2 dari kg...adk aku lak ole2 dari Cemeron...pastu masing2 meneruskan perjalan pulang ke destinasi...

No comments:

Post a Comment