TITIAN PERJALANAN

Lilypie Angel and Memorial tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Sunday 2 September 2012

PENGAKHIR RAMADHAN





Penghujung Ramadhan mestilah aku sudah berada di kampung halaman tercinta...sempatlah 3x berbuka puasa bersama family...Khamis petang aku dah smpai kat kampung...saja balik awal...takut tersangkut jem...dah la sorang2..Alhamdulillah sampai dengan selamatnya....berbuke ber3 je ...sahur tu baru la rombongan dari KL lak sampai...meriah la sikit....

jumaat kebetulan ada Pasar Hari...so...bawa troli la memborong barang2 untuk raya...ayam 2 ekor, daging 2 kilo, mee 10 bungkus...ikan lagi ..sayur lagi...dah sarat...dengan manusia punyalah ramai...tengah soronok membeli tibe2 je hujan...hah ape lagi ..sibuk mencari tmpat berteduh la...tapi pasar hari mnenye nak ade..sekadar tumpang2 payung penggerai jelah...akhirnya tekad jelah jalan dalam hujan tu balik ke kereta...alamat basah kuyup la...

balik rumah...bukan nak terus mandi...konon keballah dengan hujan...siang ikan...ayam..& proses barangan yang diborong tadi...tengahari baru nak mandi..makanya air hujan dah pun menyerap dalam badan...petang lak operasi kemas rumah...dengan habuk2...so sabtu aku dah kecepek...ambik ko...dah demam....last petang berbuke tu aku ketiduran...agak kelam kabut jadinye di dapur....mujur gak jumaat tu dah siap 1 ketupat...pastu pagi sbtu siap lagi satu...(tahun ni xde pic ketupat ye...tuannye x kering tangan nak pegang kamera pun)...malam raya pun aku ketiduran awal....sedihnya...

No comments:

Post a Comment