TITIAN PERJALANAN

Lilypie Angel and Memorial tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Sunday 7 October 2012

DEMAM LAGI

Tengok tajuk mesti org ingat aku sakit kan...tapi ni demam lain...minggu lepas demam semut biase je...minggu ni dah demam kura-kura lak...hihihi...tah pape kan...ni la gara2 AH ni...kalau sebelum ni aku layan AH kat ipad aku je...kali ni memang aku layan kat tv lak...


sebenarnya dah banyak kali gak astro ni call aku dok promote beyond...last2 aku pun setuju la tukar...x pepasal kena tmbah rm20 tiap bulan...xpelah lama2 nnti ade prblm nak kena tukar gak...hari khamis ritu dia pasang...pastu jumaat dh leh layan HD...& tangan lak gatal dok tekan chanel 200...so dlm mase 5 minit aku adalah pelanggan MUSTIKA...dengan klik je...smua dah berubah kan...so bulan depan ko ngadap la bil astro dengan amaun yang lain lak k...padan muka ko...tapi demi AH aku rela...kuat sungguh rasukan AH ni kan...



disebabkan ade HD...makanya 2 hari ni memang ngadap tu jelah...ciwi kan...benda baru...hari minggu ritu memang aku kat rumah je...nak rehatkan diri...xnak ke mana2...layan tv...makan ...tido...memang rehat betul ni...sebenarnya aku ni bukan kaki tv pun...aku lebih suka ngadap novel dari tgk tv....aku AH dah buat aku penunggu setia....kebetulan sabtu malam tu chanel 134 tu buat citer direct 4 episod AH ep21-24...sampai tengah malam aku menunggunya...sedangkan episod tu semua aku dah tengok pun....tapi tetap layan...pastu ahad tu pun ade ulangan 4 episod tu lagi...layan gak...x jemu2...kena lak scene kat Makkah...


dah angau kot aku ni...tapi aku paling suka scene masa hawa kat Jabal Rahmah tu...bila lepas je doa...dia  pandang dia nampak Adam...ala so sweet la...iyalah kan Jabal Rahmah ni kan ke tempat pertemuan semula Adam & Hawa selepas dipisahkan...& di sini tempat semua orang berdoa untuk jodoh memasing...untuk ambik berkat Nabi Adam & Hawa...tapi Tuhan yang menentukan segalanya....masa aku pergi dulu pun aku memanjat gak bukit ni...sampai ke batu putih di puncak tu...& sudah semestinya aku juga berdoa di situ...initipati doaku...biarlah rahsia...:)...tapi memang kat batu2 sekeliling tu tertulis pelbagai nama...tapi aku xde la sampai nak menulis nama kat situ...kalau tulis tah2 dah jumpa jodoh kot...ihihihihi...

& satu lagi scene yang paling aku suka...pertemuan AH kat Masjidil Haram...di rak kasut...pertemuan yang x dijangka setelah sekian lama terpisah...rupanya petanda nampak Adam kat Jabal Rahmah tu memang jadi kenyataan la...kalau dah ada jodoh tu memang cmtu la kan...ade je pertemuan yang terjadi...dengan izinNYA...eii lambatnya nk tunggu ending drama ni...apapun sambil layan drama...dalam masa yang sama ku layan gak novel...

kesimpulan kalau sebelum ni...layan novel lagi best dari drama...tapi kali ni drama ni lagi best la dari novel...apakah aura Aaron Aziz & Nadiya...tapi aku memang salute la dgn lakonan diaorg....AA yang bersahaja...dgn muke blur dia...tapi tetap hensome ..& Nadiya yang menghayati wataknya...aku suke ..aku suke..aku suke...






No comments:

Post a Comment