TITIAN PERJALANAN

Lilypie Angel and Memorial tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday 31 October 2012

RAYA QURBAN DI KAMPUNG

dah habis dah raya Qurban kat kampung...so balik semula menjalani urusan harian...sejarah gak raya korban kali ni...coz semua jalan jem...dah cam raya puasa lak...mungkin sebab cuti 3 hari kot...semua orang nak balik beraya kat kg...tapi Alhamdulillah mujur aku tak sangkut dalam semua tu...

tahun ni aku buat korban untuk diri aku...kebetulan mak cik aku nak buat makanya aku pun tumpang la skali...kali ni..sekor lembu kami sedare ambik semua...mak, aku, k cik, nurul, cik, am & ngah...dah 7 bahagian...murah lak bahagian tompok kami tu 1 kepala RM320.00...so sekor harga RM2,240.00...murah la berbanding yang lain harga 1 bahagian RM400.00...lembu tu disembelih di Pendang...so yang lelaki g urusan sembelihan...yang pompuan lak urusan di dapur...

disebabkan semua sedare..so mak putuskan kami masak2 & makan kat rumah aku...dari pagi dah mule proses penyediaan..sampailah daging dibawa balik...lepas jumaat dah boleh makan...menunya ialah...singgang daging, gulai daging dengan rebung, daging goreng kunyit, daging rebus cicah air asam...fuhh memang sedap x terkate...memang seronok ramai2 datang makan...tapi letih la...malam tu dah semua kelepek...apapun mak seronok dapat buat makan untuk kawan2 & sedare2..disebabkan aku tukang masak..x sempat nak bergambar...layan jelah sebahagian pic yang sempat aku snap..



















No comments:

Post a Comment