TITIAN PERJALANAN

Lilypie Angel and Memorial tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday 6 June 2012

MAKANAN DI BEIJING

disebabkan itenary yang berubah2  makanya entry aku x nak aku buat by day...aku nak buat ikut tempat yang aku pegi...perkara 1st tentulah sal makan...perut kena isi dulu baru leh kuat jalan...disebabkan kami ambik pakej muslim...so x payah fikir la sal makan...cukup masa memang dibawa ke tempat makan muslim restoren...sehari 3x makan...breakfast...lunch ....dinner...

untuk breakfast...makan kat cafe di hotel...pada aku x brape nak boleh masuk...just makan buah...roti bakar je...makanan lain seperti mee & nasi goreng & sayur2 lain..x selera la...pastu dibagi sebiji telor rebus...itu jelah yg aku makan...turun makan pun berselang hari...x tahan bau minyak bijan tu...

untuk lunch & dinner oklah..bertukar2 restoran...ade yang ok ade yg x ok...yang x bau minyak bijan tu...aku boleh masuk...kalau yg bau tu memang aku reject awal2...takut kalau makan terkeluar balik....tapi kami masing2 bawa lauk sendiri...bawa sambal ikan bilis, serunding sebagai lauk tambahan kot x boleh nak masuk makanan sane...pastu byk lagi makanan sampingan lain...biskutnye...megginye....byk lagilah...so xde masalah kelaparan kami kat sane...aku pun terajin buat cokelat kek untuk makan masa jalan2 kat sana sementara masuk waktu makan....

disebabkan dinner pukul 6pm...malam kalau x tido mestilah kelaparan...makanya megilah menu malam tu...megi juga menjadi breafast kami kalau x turun breakfast kat cafe dia...pd aku makan megi lagi sedap dr makanan kat cafe tu...so jom layan makanan & restoren yang aku sempat snap...










kebetulan masa kami kat sane musim buah cherry..so selang sehari mesti aku akan beli buah tu...mm sedapp..segarr..nak bawa balik x boleh coz buah tu cepat lembik...so makn jelah....

cherry yang merah...mmm sedap sangat...

antara restoren muslim yang dibawa kami makan...






No comments:

Post a Comment