TITIAN PERJALANAN

Lilypie Angel and Memorial tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Monday 27 February 2012

DESA BALKIS

on the way balik..kami sje ikut jalan lame..melalui Negeri Sembilan...saja nak menikmati keindahan rumah2 kampung...aku suka suasana kampung ni...nak nak lagi rumah2 melaka ni comel2 belaka...nampaklah sign board Desa Balkis area Kuala Linggi...masuklah situ...wah bestnya...rumah2 ala2 kampung dibina sebagai homestay...

ada pelbagai bentuk seolah2 perkampungan Melayu zaman dulu...BACK TO NATURE...aku suka ...menarik....tapi mak oii harganya boleh tahan gak...ikut harga saiz & jenis rumahnya...tapi kalau hari bekerja dapat separuh harga...ishh..teringinnya nak duduk situ...mesti best...

sebenarnya ianya satu kawasan kebun getah...dah diterangkan & dibina rumah2 ni...selepas perkampungan ni...ada lak padang bola...pastu di hujung ade kolam renang...pastu ade lak tangga untuk turun ke laut...cantik la suasananya.....jom layan pic yg sempat aku snap ni...tengah panas terik aku dok merayap ambik gambar ni ko...sabar jelah...

ni opis dia ye...masih bercirikan rumah kampung...

padang yang luas untuk pelbagai aktiviti di tepi perkampungan tersebut...

sebenarnya ni adalah rumah pekerja...cantik..viewnya mengadap laut..

sebenarnya ni pic pool...ade orang tengah mandi...so..seganlah aku nak snap pic...
makanya dapat hasil pic yang menyenget ni...
pondok ni dibina di tepi pool ni..mungkin tempat berehat & solat..comel...anak2 suka dgn rumah kayu ni...


ni rumah 1st mula masuk perkampungan ni.. Rumah penghulu..paling besar & paling Mahal harganya...unik..aku suka...
rumah ni pun besar...3 family boleh duduk..pandangan depan & sisi...panjang rumah ni...


ni pelbagai jenis rumah yang diberi nama memasing...
semuanya berpenghuni...makanya agak malu untuk aku snap pic rumah2 tersebut...

1 comment: