TITIAN PERJALANAN

Lilypie Angel and Memorial tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday 2 February 2012

MAKARONI

tah pape tajuknya...sebenarnya aku nak citer sal makaroni..sebabnya aku adalah penggemar makaroni ni...pelbagai bentuk makaroni ada dalam stok aku..1st aku suka tengok bentuk2nya cantik bila disimpan dalam balang & disusun...

pastu aku ni memang suka sangat masakan berteraskan makaroni ni...sukahati tekak aku teringin nak masakan jenis ape..& bentuk yang camne..selalunya kalau goreng aku suka yang bentuk buluh @ spring @ tiub basikal tu..pastu kalau buat bolognese..mestilah yang panjang2..sup lak aku pilih yang bentuk riben @ siput...tapi ikut dan aku je ..kadang yang mana cepat itulah pilihannya...

k jom tengok beberapa jenis makaroni ni...
 yang ni aku panggil makaroni spring..ada 1 color & ada yang pelbagai color...aku suka yang atas...


 yang ni lak aku panggil makaroni buluh...sebab bentuknya cam buluh2 yang dipotong...


spesis ni aku x pernah jumpa kat pasaran lagi...jenis tiub panjang...


yang ni makaroni reben
ni spageti..tapi stik keturunan makaroni gak...

ni lak aku panggil makaroni tiub basikal...sukahati aku je nak bagi nama kan...

ni yang sempat aku snap makaroni yang aku buat..selalunya..pas masak..ngap terus je...xdenye sempat nak ambik2 gambar...


jenis goreng


bolognese


makaroni bakar

No comments:

Post a Comment