TITIAN PERJALANAN

Lilypie Angel and Memorial tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday 24 January 2012

2ND DAY

Hari ke2 ...jalan lagi...kali ni turun ke selatan...pas breakfast...oo pagi ni aku masak nasi awal...adik ada kat rumah..kena la sediakan makanan sebelum ditinggalkan...pagi ni aku buat nasi goreng makan dengan mentarang yang aku beli kat laut Perlis ritu...aku masak Mentarang Goreng Pedas...masak sekali dengan kulit2nya...susahlah nak makan coz kulitnya nipis..dah terpecah2 masa aku mengorengnya...tapi rasanya ok la..SEAFOOD kan..


mentarang yang dah dicuci bersih & siap dimasukkan ke dalam kuali...untuk dimasak..

yang ni lak yang dah siap dimasak ...& sedia untuk dimakan....

dah suruh mak bersiap...cakap nak ke Sungai Petani...sampai simpang tol...aku x masuk... tol mak pelik...aku dah melencung ke Jalan Langgar..Niat nak bawa mak ke Tasik Beris...ke ladang anggur..pg kali ni ikut jalan belakang...ikut Pokok sena...saja X nak Ikut Gurun...aku jalan Ikut sign board je...mak pun x brape tahu sangat jalannya...sampai Pokok Sena ok lagi...jalan pun besar...Tapi bila Masuk kawasan kampung...kereta pun dah x banyak..mak dah cuak...tapi aku ikut je jalan yang menunjuk ke arah Sik...akhirnya...Alhamdulillah...sampai gak destinasinya...pada aku jaraknya lebih kurang je dengan ikut dari Gurun...ok pe ikut jalan yang x pernah tkut...boleh tau jalan2 kampung...tapi silap aku x terus ke Empangan Pedu...memang dah dekat sangat...kalau tak leh merasai suasana Empangan Padu...xpelh lain Kali...mak pun letih duduk dalam kereta...

masa kat ladang anggur tu pun...dia cam x larat je...xpelh jnji hajat aku nak bawa mak ke situ kesampaian...sempat la Makan karipap Perisa anggur, kordial anggur...& beli sekilo anggur (yang hijau...yang merah xde...bukan Musim kot) Tapi sedap..manis rangup..xde bji...& satu kemestian...kat mana2 pun aku pegi...kalau ade jual pelekat magnet...mesti aku akan beli..mahal pun beli gak...nak buat came..dah Minat aku mengumpul benda tu..Telan jelah...(nanti kiter citer bergambar kat Tasik Berus ni yer)

Dalam 12.30 kuar Dari situ...Menghala ke Gurun untuk ke Sg Petani...masih ikut jalan lama...sja xnak masuk hway...serious aku memang x tahu jalan Sg Petani ni...dah x jumpa pekan lama yang aku g dulu2..x kisahlah...yang penting...aku kne cari makan dulu..dah pukul 2 pun..perut dah berkeroncong...tibe2 nampak TAT NASI AYAM...kat utara memang famous kedai ni...yang kat AS xnak terjah...tetibe di SP lak merasainya...memang diakui sedapp...& sebenarnya dah banyak cawangan TAT NASI AYAM ni..sampai KL pun ade..



 pas makan...x tahu nak ke mana...masuklah GULATI'S...belek belek..dah dapat 4 pasang baju dengan mak...dekat AS..lalu depan Gulati's tak teringin pun nak masuk..dah pg lak Gulati's kat SP ni..terbekenan lak..

dah kena jadi model aku budak ni..

dah puas menyoping 4 pasang kain kat Gulati's tu..aku pun tanya la budak pompuan yang jadi model tu arah nak ke Pantai Merdeka..sebabnya aku dah mati arah nak tuju arah mana..last2 selepas budak tu terangkan jalan2 nya aku pun jalan je...akhirnya sampai la kat Pantai Merdeka...seterusnya ke Pulau Sayak & Kota Kuala Muda  (nanti entry akan datang aku citer bergambar sal kat sini ye)...dah puas jelajah kampung...barulah teringat nak balik...dalam perjalanan pulang singgah jab kat Hentian Gurun...solat ...sampai rumah 7pm...perut dah kenyang...malam pas mandi..terus debommm...dah sampai rumah baru rasa letih..zzzzzzzzzzzzz x sedar apa dah...

No comments:

Post a Comment