TITIAN PERJALANAN

Lilypie Angel and Memorial tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday 26 January 2012

SAWAH PADI

habis dah percutian aku di kampung..5D4N...tiada yang lebih seronok dalam hidup aku melainkan bila dapat menjejaki kaki di kampung halaman tercinta...kebetulan kepulanganku kali ni adalah musim padi dah membesar...dah menunggu masa untuk dituai...mak kata mungkin dalam 1 bulan lagi dah boleh ambik padi...sekarang padi tengah menghijau & menunduk penuh isi...x lama lagi cerahlah sawah bendang tu..aku suka suasana sawah ..mungkin sebab aku ni anak seorang petani kot...jom layan pic yang sempat aku snap masa jalan2 kat sawah abah ritu...









padi yang telah dipenuhi isi ..mula menunduk & bakal dituai tak lama lagi...nilah sumber pendapatan abah membesarkan  & menyara kami sekeluarga...bermula dari embun menitis..sehinggalah mentari terbenam disinilah abah membanting tulang..kebahgiaannya kami sekeluarga bermula di sini...

No comments:

Post a Comment