TITIAN PERJALANAN

Lilypie Angel and Memorial tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday 26 January 2012

3RD DAY

hari ke 3 aku kat kampung..rini xde agenda nak jalan ke mana2...disebabkan AS merupakan hari bekerja...so aku buat urusan yang berkaitan dengan pejabat kerajaan...

pepagi aku buat breakfast - goreng ubi ketuk (aku pun x tau nama cucur yang aku buat ni...ada lebihan ubi kayu rebus...aku tumbuk .. digaul dgn gula & kelapa...  dikepal bulat2...dicelup tepung kemudian digoreng) cucur ni selalu aku beli gak masa kat TM...mak pun suka...tu aku buatkan...1st time buat...okla jadi kot...mak kata sama cam yang beli - xde lak aku snap pic - pic google je la ye..)

 nilah kuih ubi ketuk goreng tu...


dah kebetulan kat dapur dah...aku terus dengan masakan untuk tengahari......kul 11.00am dah settle masak...kul 12 tengahari dah makan ...menu aku untuk tengahri ni adalah...goreng pekasam...peria goreng bersama bilis, kerabu suun & ayam masak kicap (yang ni sempat snap pic...tu pun bila dah terhidang atas meja)...hmmm...berselera kami 3 beranak makan...adik aku kemain lagi pulun kerabu suun yang aku buat tu...hmm.dah kenyang..rehat kejab terus terlelap....

 kerabu suun
 ayam masak kicap
 peria goreng bersama bilis
pekasam

dah segar pas bangun tido...hampir kul 2...bawa mak g pekan. g bayar hasil tanah...aku tak suka sangat nak ke sini...susah bebeno parkingnya..makanya terpaksa la tinggalkan mak turun depan pejabat tu...aku pusing2 cari parking...tapi mujur la kejab je urusan pembayaran tu...pastu ke pejabat pos...buat urusan ASB mak tu...settle terus balik...

lepak jab kat rumah..petang dah plan nak cari makan lagi..teringat char kue teow kat Jitra...kebetulan cousin aku nak ambik adik dia kat sna..makanya join la skali...fuhh sedap pekena char kue teow petang2 ni ..ramai orang...







disebabkan rini x jalan jauh...makanya xde la letih sangat..malamnya segar coz tengahari tu terlelap jab...so urusan potong baju yang aku beli kat Gulati's SP ritu..2 pasang baju aku settle dipotong...layan tv jab terus zzzzzzzzz....

No comments:

Post a Comment