TITIAN PERJALANAN

Lilypie Angel and Memorial tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Sunday 15 January 2012

BOROS

aku ni boros ke...ish xde la..setiap yang aku nak beli memang aku rancang dulu...kadang2 je..beli yang tak dirancang...barang2 yang berharga tu..2 3 kali servey baru aku beli..oklah kan...lagi pun teringin...ada  duit lebih kita beli la kan...bukan smapai nak berhutang2 beli barang...cukup la aku berhutang beli rumah...aku x mampu wehh beli rumah cash?!?...berhutanglah sampai pencen dengan bank tu...xpelah aset kite...lama2 jadi hak kita gak...sampai bile pun nak menyewa kan...rumah sendiri macam2 boleh buat...rumah sewa agak terbatas skit...disebabkan rumah sendri la....macam2 nak diisi...x sedar diri rumah awak tu kecik je...padat :)..

tapi bab kain memang aku kalah...kalau masuk kedai kain...mesti x kuar tangan kosong...sekurang2 mesti sepasang ada kat tangan ake...x pun lebih...ni memang x boleh nak kontrol..tapi aku beli bukan yang mahal pun...xdenye sampai sepasang beratus2...4 pasang seratus ada...pastu baju aku jahit sendiri.. ok la kan...x yah bayar upah jahit...dah jimat tu...so x boleh dikategorikan sebagai boros kan...ye ke?!??

tapi dalam bulan Januari ni..sakan gak aku berbelanja...tapi kan..tu duit bonus ..so kenalah beli barang bagi nampak...kalau x..x tahu ke mana hanyutnya...sekurangnya separuh utk barang...separuh lagi hanyut pun xpelah...xde hanyut ke mana pun..untuk diri aku gak... pastu dapat lak dividen ASB...beli lagi...tapi aku rse itu keperluan..x salah kan..ade je la alasannya... tapi bila dapat benda yang kita teringin tu..seronok kan...

Moralnya...aku ni kena duduk diam2 kat rumah...x boleh nak jalan g shoping kompleks or kedai2..baru x habis duit... ye ke? tapi kalau x diguna ...nnti setinggi gunung duit aku...lagi payah..hahaha... sebenarnya tahun 2011 aku x TERBANG...makanya save dah kat situ..tu yang terlebih untuk aku berbelanja untuk diri sndri...2012 ni...dah kena mula budget...passport dah mati daa...dah kene renew..RM300..pastu berangan2 nak TERBANG...tapi x tahu lagi mana destinasinya...bila melancong...x boleh nak enjoy berbelanja sakan dah...kena sedar diri...

No comments:

Post a Comment