TITIAN PERJALANAN

Lilypie Angel and Memorial tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Friday 27 January 2012

PULAU SAYAK

sebenarnya nama je pulau...tapi tempatnya kat tanah besar..x payah pun nak menyeberang laut...tapi kedudukannya adalah ditepi laut...1st time aku jejakkan kakiku ke sini..dengar je cerita..dulu2 zaman kanak2 org tengok anak bulan kat sinilah...tapi kat mana tempatnya xde lak aku tahu...ianya kawasan perkampungan nelayan...aku suka sangat dengan view sini...lagi cantik dari pantai merdeka...pantainya luas....airnya pun cantik..dengan bot yang berlabuh...memang cantiklah....


sebenarnya tujuan utama aku ke sini adalah untuk makan mee udang...terbaca orang bercerita mee udang sini sedap..tu yang aku Terjah ke sana..nak g sg dua jauh ke atas lagi...kuala sepetang lagi la...akhirnya kesampaian juga hajat aku nak Makan mee udang ni...sepanjang jalan memang banyak kedai Makan mee udang ni...aku jalan sampai ke hujung..smpai jumpa jalan mati..pusing balik barulah singgah..sebenarnya x tahu yang mana tempat yang sedap...cube jelah nasib...Alhamdulillah...pilihanku tepat...memang sedap la mee udang Kat sini...udang pun besar2...order 2 pinggan ..seorang satu dengan mak...tibe2 dah sampai...penuh satu pinggan...punyalah banyak...last2 satu pinggan di kongsi 2...satu lagi bungkus bawa balik..kami Makan berdua sekali air...RM21...agak mahal gak la..Tapi mungkin udang x brapa Ada...xpelh...jnji Puas sebab masakannya sedap..agak memenuhi citarasa kami...



Sementara tunggu order sampai...aku mengambil kesempatan mengambil gambar sekitar...memang cantik sangat...dengan laut yang terbentang luas...& sampan yang berlabuh...sungguh menarik perhatian mata hatiku ..nampak original perkampungan nelayan...x Puas rasa sekejap sangat ...Insyaallah aku Akan datang lagi...












Aku memang menikmati Btul mee udang tu...Makan sambil ditiup bayu laut..dengan Deruan ombak lembut...memang x terkata..FUHHH....

No comments:

Post a Comment