TITIAN PERJALANAN

Lilypie Angel and Memorial tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday 26 January 2012

HARI KE 4

hari ke empat aku kat kampung...rini pun xde plan nak jalan memana...dah awal2 pagi aku malas je nak masuk dapur...pepagi lagi aku dah ngadap kain..menjahit...mak lak buat kerabu emping pagi ni...(emping yang mak aku beli mase pg Padang Besar ritu)..sebenarnya kerabu emping ni senang je...emping ni digaul dengan kelapa & gula...pstu boleh la makan..sedap..lemak2 manis rangup...


tengahari ni pun aku malas masak..ingat nak makan luar...dah kebetulan tinggal aku berdua je dengan mak...tetibe mak xnak lak..x jadi la aku sorang2...makanya aku kuar...cuci kereta, isi minyak..sambil tu singgah beli pasembor & mee rebus ...pastu rojak (rojak kat AS sedap...kalau balik kg..mesti aku g cari nye)..balik rumah pekena mee rebus & rojak dgn kopi ais...dah kenyang sampai ke malam...

Rojak Taman Rimba

Mee Rebus Pak Ali

petangnya aku bawa mak g tengok padi..sambil2 nak la cari buah mempelam...xdenye buah...daunnya je yang merimbun..tapi seronoknya..nyaman terase ambik angin di hadapan sawah yang terbentang meluas...teringat arwah abah bila datang sini...di snilah abah berhempas pulas mengerjakan sawah menyara kami sekeluarga...semasa hayat arwah kami selalu datang sini ebrkelah sambil minum teh & makan gorang pisang..semuanya tinggal kenangan...rindu suasana itu lagi.. :(

sepanjang sawah abah tanam pokok pelam sala..ada +- 20 pokok kot...

sawah padi yang sejuk mata memandang...

xde rezeki aku..buah masih putik & baru berbunga...

ni je yang jadi rezeki aku...


No comments:

Post a Comment