TITIAN PERJALANAN

Lilypie Angel and Memorial tickers Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday 26 January 2012

BERIS LAKE VINEYARD

kemain tajuk nama omputih...sebenarnya aku membuat kunjungan untuk kali ke 2 ke ladang anggur kat Tasik Beris, Sik, Kedah...tujuan utama pegi kali ni adalah nak bawa mak jenjalan ke situ...dah berubah tempat lak kali ni..1st time pg dulu aku ikut belah kiri jalan masuknya...kali ni belah kanan lak..dekat dengan tasik..cantik tempat baru ni...besar sikit tempat jualannya...& bertambah hasil jualannya...

dlu cuma jem, jus & buah anggur segar...kali ni dah ada t-shirt, payung, pelekat magnet, key-chain..bertambah la..& yang specialnya...karipap perasa anggur...kononya dimasukkan anggur yang dicincang dalam inti karipap tu...tapi aku makan xde pun rse...yg ade rse black paper..sedap la...

disebabkan aku cuma pergi dengan mak...makanya xde la pic aku...aku snap pic mak & kawasan persekitaran saje...kalu ni buah x banyak...musim anggur hijau..ade le sikit yang merah...lagipun buah pun dah kecik2...ye la dah 5 tahun pun pokok ni mengeluarkan hasilnya..

pegi kali ni banyak perubahan...dah ada banyak tempat duduk kat dalam ladang tu...& harga tiket pun dah naik ...dlu RM3 now dah RM4 untuk dewasa...xpelah mungkin banyak perubahan yang dibuat kot...mak beli anggur yang dijual..sekilo RM13..anggur hijau...hmm boleh tahan sedap..manis, rangup & xde...buah tangan dari situ...& aku sedah semestinya membeli pelekat magnet...mahal pun beli gak..sebagai kenangan...ok..jom layan pic2 kat situ...









 
















No comments:

Post a Comment